Logo to znak graficzny Twojej firmy. W skład logo wchodzi „sygnet”- czyli element, rysunek, symbol graficzny oraz „nazwa” cechująca Twoją firmę, zapisana odpowiednio dopasowanym fontem. Często też w skład logo wchodzi tzw. „tagline”, czyli treść pod znakiem, będąca hasłem reklamowym lub treścią określającą branżę. Powyżej opisane elementy tworzą w całości logo.Oprócz super pomysłu na wykonanie znaku graficznego, logo musi spełniać też konkretne wymogi techniczne.

Od tego zaczyna się historia Twojej firmy. Dlatego też jest to bardzo ważny moment, w którym decydujesz i wyznaczasz drogę, którą będzie podążać Twój biznes. Od Ciebie zależy, czy zaczniesz budować ją od początku na mocnych, stabilnych fundamentach, czy też z uwagi na swój niewielki budżet, jaki zwykle jest na początku działalności wybierzesz półśrodki, czego nie polecamy.

Logo czy logotyp?

Otóż logotyp to węższe określenie wizualnej formy graficznej dla firm, jest więc też tańszą opcją dla tych, którzy nie do końca są jeszcze zdeterminowani na pełną identyfikację. Logotyp to ta część logo, która jest jego nazwą, częścią tekstową bez tzw. „sygnetu”(znaczka).

Na co powinieneś zwrócić uwagę i o co pytać, gdy zlecisz projektowanie logo?

Pamiętaj, gdy zlecisz grafikowi zaprojektowanie swojego znaku, oprócz tego, że musisz z nim omówić swoje upodobania, oczekiwania, opowiedzieć o branży i swojej sprzedaży, to przede wszystkim zwróć uwagę na techniczne wykonanie znaku. To ważne, bo od tego będą zależały techniczne możliwości wykonania znakowania gadżetów reklamowych, wydruków a przy tym optymalizacja kosztów wykonania materiałów poligraficznych, co ma niemałe znaczenie dla twoich finansów w przyszłości. Warto więc korzystać z profesjonalnych agencji, które mają niezbędną wiedzę popartą doświadczeniem we współpracy z drukarniami, bo tu nie wystarczy tylko wyczucie i kreatywność.

Na życzenie klienta przygotowujemy logo w wersjach podstawowych lub rozszerzonych wraz z Księgą Znaku. O szczegóły oferty pytaj poprzez bezpośredni kontakt z nami.