Trendy w grafice w 2023

Każdy nowy rok niesie za sobą jakieś zmiany we wszystkich niemal dziedzinach.

Jako specjaliści od reklamy śledzimy pieczołowicie tworzące się trendy, by sprostać oczekiwaniom rynku. 

Do tej pory królował trend minimalistyczny, nostalgiczny, przejrzysty, czytelny, często oszczędny w zbędne ozdobniki. Wiele firm zmieniało swój brand, upraszczając logo, swój key visual, co nadal ma swoje przełożenie w projektowaniu i nie traci na swej wartości, bo nadal lubimy minimalistyczne projekty z korzystnym przełożeniem na produkcję poligraficzną i odbiór rynku.

Co takiego więc zmieni się w najbliższym czasie w poligrafii, jakie projekty będą się drukować?

Otóż obserwujemy, że coraz częściej ludzie wykorzystują surrealistyczne (nadrealne) pomysły w grafice, nieco szalone, w modzie są fotomontaże i kreatywne pomysły łączenia rzeczy realnych z wynaturzeniami, są to też projekty bardzo indywidualne i odważne, taki kontrolowany chaos.

Przy tym wszystkim do gry wchodzą kolory, wielobarwne projekty, gradienty, które mają przykuwać uwagę odbiorcy, a trend ten zaczęliśmy już obserwować od połowy roku 2022.

Modne też będą fonty szeryfowe (ozdobne). Projektanci będą także wykorzystywać geometrię w projektach.

Coraz bardziej klienci lubią i doceniają w grafice animacje, które łatwo przenikają do cyfrowej rzeczywistości i są lepsze w odbiorze, zdobywają w reklamie szersze zasięgi niż płaska grafika wektorowa.

Pamiętać jedna trzeba, że moda modą, a decydując się na wybór trendu zawsze powinniśmy mieć na względzie docelową grupę odbiorcy, dbać o swój indywidualny, niepowtarzalny styl i charakter marki.