Ekologia wybór, czy konieczność?

,,Mamy tylko jedną Ziemię…

a jej przyszłość zależy od każdego, na pozór niewielkiego ludzkiego działania.

Zależy od każdego z nas ‘’

Florian Plit

Ziemia jest naszym wspólnym dobrem, dlatego mamy obowiązek zadbania o to, co oferuje nam wszystkim Matka Natura. W ostatnich czasach wiele mówi się o byciu EKO. Rosnąca świadomość wpływu ludzkiej działalności na środowisko nie jest już tylko modą, ale stała się koniecznością.  Swoimi codziennymi decyzjami mamy wpływ na to, ile wody marnujemy, jakim powietrzem oddychamy i czy odpady, które produkujemy mogą zostać ponownie wykorzystane. 

Ekologia w biznesie - promuj świadomie swoją firmę

Ekologicznych patentów do wykorzystania w biznesie, pozwalających na budowę wizerunku firmy oraz utrzymanie, jak i pozyskiwanie nowych klientów jest wiele. Jednym z nich mogą być ekologiczne gadżety reklamowe. Firma K2-Design, jako przedsiębiorstwo świadome ekologicznie promuje wzrost aktywności proekologicznej wśród innych firm, między innymi poprzez przemyślane dokonywanie zakupu, wybór eko-gadżetów, przyjaznych środowisku.

Eko i z pomysłem

Kwestia związana z ochroną środowiska jest obecnie jednym z największych wyzwań przed jakimi stoimy, dlatego w trosce o Naszą Planetę proponujemy:

  • Zastąp plastikowe, jednorazowe reklamówki, własną materiałową torbą na zakupy. Torba bawełniana jest nie tylko praktyczna i wielofunkcyjna, ale również  wytrzymała i cechuje się możliwością wielokrotnego użytku. Ciekawą alternatywą dla toreb bawełnianych są również torby biodegradowalne, powstałe z polimerów naturalnie występujących w przyrodzie. Może to być torba wykonana np. ze skrobi kukurydzianej. Taka torba wyglądem nie odbiega od standardowych toreb polietylenowych, jednak w przeciwieństwie do toreb wykonanych z plastiku, zakopana w ziemi lub kompostowniku rozłoży się, jak każde warzywo. W porównaniu, tradycyjny plastik, stanowiący jeden z głównych odpadów, jakie produkujemy może rozkładać się od 100 do nawet 1000 lat. Dużą popularność, w dzisiejszych czasach zdobywają wielorazowe worki wykonane w idei ,,less waste’’ z recyklingowego poliestru RPET.
  • Zainwestuj w bidon z filtrem węglowym, aby móc pić wodę z kranu. Pozbędziesz się w ten sposób nadmiaru odpadów w postaci plastikowych butelek. Dodatkowo, wykorzystaj własny kubek termiczny, kiedy kupujesz gorący napój na wynos. Zamiast kupować kawę, czy herbatę w jednorazowym pojemniku poproś sprzedawcę o wlanie napoju do własnego kubka.
  • Zrezygnuj z długopisów w plastikowej oprawie. Alternatywą może być długopis bambusowy. Bambus jest uważany za najszybciej odnawialny surowiec na świecie, a jego niektóre odmiany mogą urosnąć aż metr w niespełna 24 godziny. Jest on wykorzystywany na całym świecie w celu zapobiegania erozji gleby. Długopisy papierowe również są eko!
  • Przy wyborze oprawy do kalendarza, czy notesu postaw na eko-materiały, będzie to świetna promocja dla Twojej firmy. W naszej ofercie znajdziesz oprawy:
    • Oprawa z korka : korek jest naturalnym materiałem, pozyskiwanym z kory dębu korkowego. W pełni ekologiczny, a do tego wegański. Każdy fragment materiału jest unikalny, co stanowi o wyjątkowości i niepowtarzalności powstałej okładki.
    • Oprawa R-PET: R-PET jest materiałem recyklingowym, pozyskiwanym w 100% z odpadów pokonsumpcyjnych, najczęściej z butelek typu PET. Materiał ten przeznaczony jest do druku sublimacyjnego, pozwalającego na stworzenie okładki w dowolnym kolorze lub wzorze.
    • Oprawa z papieru z kamienia: Papier stworzony z kamienia to ekologiczny papier składający się w głównej mierze z węglanu wapnia. Wykorzystanie 1 tony papieru z kamienia pozwala oszczędzić 17 drzew oraz 34 litry wody.

Eko-korzyści biznesowe

Wybór gadżetu promującego firmę ma duże znaczenie. Wiele tradycyjnych gadżetów reklamowych, jest zwykle pomijana, zapominana. Ciekawe właściwości, czy materiał, z którego został wykonany eko-gadżet wzbudza zainteresowanie i sprawia, że Twoja firma zostanie szybciej i na dłużej zapisana w pamięci klienta. Wybierając gadżety ekologiczne pokazujesz otoczeniu, również klientom oraz dostawcom, że kwestia ochrony środowiska nie jest ci obca.  Dbałość o planetę  to świadome działanie dla dobra ogółu a nie chwilowa moda na bycie eko. Właśnie w ten sposób budujesz swoją wiarygodność biznesową i wizerunek na rynku.