Cechy dobrego logo – ciąg dalszy

Oprócz super pomysłu na Twoje logo, musisz zwrócić uwagę na szereg innych aspektów technicznych wykonania znaku.

Po pierwsze znak powinien identyfikować branżę, w jakiej jest osadzona firma, musi być kojarzony z tym, czym firma się zajmuje, podkreślać jej styl, charakterystyczne cechy. Musisz też dobrze wskazać swoje grupy docelowe, do których będziesz chciał docierać.

Po drugie znak musi być ponadczasowy. Dobrze by było, aby Twoje logo miało wymiar wiecznotrwały, bo wtedy będzie niezapomniane i skuteczne. Ty z kolei nie będziesz myślał o jego zmianie i zbyt częstym liftingu, a co za tym idzie rebrandingu. Oczywiście na przestrzeni zmieniających się trendów logo będzie zapewne wymagało, co jakiś czas odświeżenia, ale jeśli uda Ci się z grafikiem osiągnąć cechę ponadczasowości, będą to tylko zmiany kosmetyczne.

Logo powinno być z całą pewnością wszechstronne – przemyślane przede wszystkim pod kątem różnego zastosowania go na materiałach reklamowych. Inaczej logo będzie prezentowało się jako wytłoczone czy nadrukowane na wizytówce, inaczej jako grawer na gadżetach reklamowych, a jeszcze inaczej na materiałach wielkoformatowych, kompozycjach przestrzennych itp.

Doświadczony projektant doskonale wie, jak przygotować technicznie logo, abyś nie miał problemów z wykonaniem materiałów swojej firmy w tak różnorodnych technologiach i możliwościach, czy też ograniczeniach, jakie oferuje nam rynek.

Ważnym aspektem będzie również kolorystyka znaku. Z doświadczenia wiem, że im mniej kolorów w logo, tym lepiej, nie tylko ze względu na wizualny odbiór, bo łatwiej jest takie logo zapamiętać, ale również na ekonomię w druku – przekonasz się o tym, gdy zderzysz się z wycenami na produkcję w drukarni. 🙂 Kolory logo powinny zostać określone w wartościach palety kolorów CMYK oraz PATONE, będzie Ci to potrzebne przy produkcji różnych materiałów promocyjnych, głównie ze względów technologicznych.

Z technicznych aspektów grafik powinien wykonać logo w wersji monochromatycznej i kolorowej, na podłożach czarnych, białych i kolorach, które mogą być istotne dla Twojej identyfikacji. Dobrze jest też określić błędne zastosowanie logo, np. na tłach o kolorach podobnych do kolorystyki logo lub mozaikowych (to oczywiście tylko przykłady).

Logo powinno zostać wykonane w różnych formatach i rozmiarach. Sprawdź szczególnie jego czytelność w znacznym pomniejszeniu, bo będziesz go używał nie tylko na materiałach poligraficznych , ale też w celach promocyjnych w Internecie, na stronie www ect.

Poza tym życzę Ci logo wyjątkowego, unikatowego, ale już teraz Cię rozczaruję – nie ma idealnego logo. Ile ludzi na świecie, tyle gustów i oczekiwań, nie sprostasz im wszystkim. Dlatego nie skupiaj się na perfekcyjnym logo, ale przede wszystkim na jego prostocie, ekonomii, ponadczasowości i prawidłowym technicznym jego wykonaniu. Najlepsze marki mają bardzo proste i nieskomplikowane znaki i dzięki temu zyskują na skuteczności.